De groene estafette | Reliving

Reliving is nu de plek waar consumenten, ambachtslieden, stylisten en ondernemingen, als woningcorporaties, kringloopwinkels, handelaren en interieurmerken, samenkomen om op duurzame wijze interieurs te verfraaien.

Vanuit de snelle, commerciële wereld van marketing, influencers en over- consumptie, houden Ananda, Jody en Vincent nu kantoor in een loods in Amsterdam. Nogal een omschakeling! Terwijl we worden omringd door een enorme collectie van unieke tweedehands items, er verschillende styling projecten lopen en ondertussen 50.000 unieke bezoekers per maand de website bekijken, wordt het verhaal van Reliving onder de loep genomen. Laten we beginnen bij het begin…

Vier jaar geleden startte Ananda haar online marketingbureau. Specifiek voor duurzame merken en eerlijke ondernemers die ze écht kon helpen. In diezelfde tijd wakkerden Jody’s ondernemersgeest en duurzaamheidsdrang aan. De twee hielden een aantal goede brainstormsessies en deden uitgebreid onderzoek in een hoek die voorheen slechts ‘een hobby’ was: interieur en design.

Verkoop van tweedehands meubels en interieur-items via digitale plat- forms bleek niet optimaal te verlopen. Redenen: geen inspirerende omgeving, gemis van een kwaliteitscheck, gedoe met transport en geen veiligheid of garantie. That’s where Reliving.nl comes in! Een veilig online plat- form dat voorziet in ruime hoeveelheid interieur-inspiratie, een gecureerd tweedehands assortiment, goede transportmogelijkheden en garantie. Het doel? Tweedehands de norm te maken. Er bestaat al zoveel moois, dus kan het milieu worden ontzien door interieur-items en meubels te hergebruiken.

Om het team compleet te maken werd een oproep geplaatst op LinkedIn: “Gezocht: duurzame developer die klaar is voor een startup-avontuur.” Vincent sloot aan en toen ging het snel.

Binnen no time stond het digitale platform en werd er samengewerkt met Nina Pierson, Yvonne Kwakkel en Andrea Groot. De nood bleek hoog; het platform werd naar hartelust gebruikt door consumenten en inmiddels zijn meer dan 5.000 tweedehands meubels en decoratiestukken verhandeld. Ga maar na hoeveel CO2-uitstoot daarmee is bespaard!

Reliving is nu de plek waar consumenten, ambachtslieden, stylisten en ondernemingen, als woningcorporaties, kringloopwinkels, handelaren en interieurmerken, samenkomen om op duurzame wijze interieurs te verfraaien. Ook worden de levenscyclussen van items verlengd middels een beetje TLC van de in-house meubelmakers en worden items uitgeleend/ verkocht als props voor muziekvideo’s en televisieseries. Zojuist is een maatschappelijk project gestart waarmee op grote schaal woningen worden ingericht door Reliving en stylisten. In volle gang dus. En met veel plezier!

De loods is een fijne uitvalsbasis voor het team, maar ook de locatie van de maandelijkse pop-up sale voor consumenten en een goudmijn voor stylisten! Schroom niet om langs te komen of om contact op te nemen en samenwerkingsmogelijkheden te bespreken.

Dit is niet alles

Bekijk meer trends

IMM Das Haus 2020 | MUT Design

In their version of the design event highlight at the international furniture and interiors fair imm cologne, the team headed by Alberto Sánchez and Eduardo Villalón will be focusing on the transition between indoors and outside.

IMM Das Haus 2019 | Truly Truly

Truly Truly have developed a concept of a home that is flexible enough to adapt to changing life rhythms and to offer its residents spaces for different moods.

IMM Das Haus 2018 | Lucie Koldova

Lucie Koldova is guest of honor of Das Haus 2018. The young Czech designer from Prague is known for her extraordinary flair in designing lighting fixtures and lighting effects.